“Latvijas Dizaina gada balvu 2019” iegūst kampaņa #esesmuintroverts

“Latvijas Dizaina gada balva 2019” finālisti un balvu ieguvēji

4. aprīlī īpašā apbalvošanas ceremonijā Rīgas Latviešu biedrības namā tika noskaidroti nacionālas nozīmes apbalvojuma Latvijas Dizaina gada balva 2019 ieguvēji – pirmo vietu ieguvusi kampaņa #esesmuintroverts, autors: Platforma "Latvijas literatūra", otro – mobilā lietotne “Derec”, autors: “CUBE Systems”, savukārt trešo vietu pastāvīgā ekspozīcija “Sirdsapziņas ugunskurs”, autori: Krista un Reinis Dzudzilo. Galvenās balvas ieguvējs no Kultūras ministrijas saņems finansiālu atbalstu 2000 EUR vērtībā Latvijas dizaina starptautiskajam mārketingam.

Latvijas Dizaina gada balvas 2019 žūrijas priekšsēdētājs, Viktorijas un Alberta muzeja (Victoria and Albert Museum) Dizaina, arhitektūras un digitālās mākslas nodaļas vadītājs, kā arī 2018. gada Londonas dizaina biennāles radošais direktors Kristofers Tērners (Cristopher Turner): “#esesmuintroverts kampaņa izmanto konceptuālu dizaina domāšanu, lai apgrieztu nacionālu stereotipu kājām gaisā un uzsvērtu tā pozitīvās iezīmes. Kampaņas pamatā ir dizains, kas vērsts uz sociālo iesaisti - tas palīdz veidot kopienas un veicina lasīšanu, piesaistot interesentu uzmanību ar dažādu stratēģisko dizaina rīku palīdzību, tostarp digitālo, grafisko, produkta dizainu, kā arī modi. Kampaņa sasniedz savus mērķus ar humoru un asprātību, kā arī uzkavējas cilvēku atmiņās. Tā parāda nācijas psihi sirsnīgi apburošā veidā ar bagātīgu satura klāstu. Mēs ceram, ka kampaņa turpinās iesākto.”

Balvas galvenā partnera – IT uzņēmuma “Accenture” specbalvu “Labākais digitālais dizains 2019” saņēma mobilā lietotne “Asya” pārdomātām sarunām, autors: “Graftik”, savukārt atzinības informācijas vietne "Sieviete un Darbs", autores: Vineta Kreigere un Rūta Jumīte, Maģistra darba vadītāja prof. Barbara Ābele, mobilā lietotne “Derec”, autors: “CUBE Systems” un mobilā lietotne “Jordānijas Banka”, autors: “UX Design Agency”.

“Viedām tehnoloģijām ir nepieciešams ne tikai viedāks domāšanas veids, bet arī viedāks dizains. Mani īpaši priecē, ka šogad 12,21% darbi bija iesniegti digitālā dizaina jomā. Izskatot iesniegtos darbus, uzņēmums vērtēja digitālo dizainu un tehnoloģiju spēju palīdzēt cilvēkiem kļūt produktīvākiem un zinošākiem. Šogad “Accenture” balvu pasniedz lietotnei “Asya”, kas palīdz uzlabot savstarpējo komunikāciju. Digitālais dizains ir funkcionāls, kas piesaista uzmanību, bet vienlaikus nav uzmācīgs un ietver ērtu un saprotamu lietojamību, kas ir labs piemērs citiem uzņēmumiem. Arī šā gada “Accenture Technology” pētījumā (Post-digital era) galvenā uzmanība ir pievērsta cilvēku savstarpējās komunikācijas uzlabošanai,” skaidro “Accenture” vadītājs Latvijā Maksims Jegorovs.

Latvijas Dizaina gada balvas 2019 finālisti:

Mobilā lietotne “Yelo”
Autors: “Yelo”
Komanda: Krišjānis Mazurs (produkta dizains), Ģirts Ulmanis (grafikas dizains), Mārtiņš Kozlovskis (inženierija), Bruno Vāvers (produkta dizains)
Klients: “Yelo”.

Attīstošie priekšmeti bērniem ar autismu "Taktil"
Autors: Paula Lorence, kvalifikācijas darba vadītājs Ivars Drulle
Komanda: Uģis Olte (video), Aigars Hibneris (foto)
Klients: Profesionālās izglītības kompetences centrs "Rīgas Dizaina un mākslas vidusskola", kvalifikācijas darbs.

Pastāvīgā ekspozīcija “Sirdsapziņas ugunskurs”
Autors: Krista & Reinis Dzudzilo
Komanda: Elīna Kalniņa (saturs, teksts, projekta vadība), Inese Dreimane (vēstures konsultante), Juris Beņķis, Ojārs Rozītis, Matthias Knoll, Žanna Ezīte (tekstu tulkotāji), Miķelis Šķēle/SIA IMD (galdniecības darbu vadītājs), Ģirts Kalniņš/SIA IMD (uzbūves darbu vadītājs), Anrijs Krenbergs (audioierakstu vadība), Jānis Kollis un Jānis Caune (programmētāji)
Klients: Latvijas Politiski represēto Cēsu biedrība.

Informācijas vietne "Sieviete un Darbs"
Autors: Vineta Kreigere un Rūta Jumīte, maģistra darba vadītāja prof. Barbara Ābele
Klients: Latvijas Mākslas akadēmija, maģistra darbs.

Mobilā lietotne “Derec”
Autors: “CUBE Systems”
Klients: “CUBE Systems”.

“Riga TechGirls” sociālais un pakalpojuma dizains
Autors: “Riga TechGirls”
Komanda: Laurel Freyja, Alīna Karpeļceva, Elīna Sundukova (dibinātājas), Anna Andersone (valde, CEO, partnerības, pasākumi, radošās darbnīcas), Alise Dīrika (valde, meetups), Marina Petrakova (radošās darbnīcas), Evita Lune (blogs), Inta Bušinska (fotografēšana, meetups), Elīna Kresa (radošās darbnīcas, PR), Irīna Gaņeviča (identitāte, radošās darbnīcas), Katrīna Kizenbaha (radošās darbnīcas), Dinesh Chowdary Vajja (radošās darbnīcas)
Klients: Biedrība “Riga TechGirls”.

Prefabricēta māja “Type A”
Autors: “OUTOFBOX”
Komanda: Pēteris Bajārs, Elīza Anete Kaužēna, Emīls Maksims
Klients: “OUTOFBOX”.

Ekspozīcija “Leģenda par dzelzs bruņinieku”
Autors: Didzis Jaunzems
Komanda: Roberts Rubīns (multimediju mākslinieks), Agris Šmits (kurators), Kaspars Eglītis (radošais direktors), Jānis Šiliņš (vēsturnieks), Story Hub (producenti), IXI (būvnieki)
Klients: Rīgas Motormuzejs.

Digitālais rīks “Ir Politiskais Tinderis”
Autors: Žurnāls "Ir" un reklāmas aģentūra "McCann Riga"
Komanda: Žurnāls "Ir" (projekta vadība, saturs), aģentūra "McCann Riga" (idejas autori, izstrādātāji)
Klients: Žurnāls “Ir”.

Rakstu krājums “Tieši laikā. Dizaina stāsti par Latviju"
Autors: Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejs
Komanda: Kristīne Budže, Inese Baranovska (sastādītājas), Zigmunds Lapsa (dizainers)
Klients: Latvijas Nacionālais mākslas muzejs.

Kampaņa #esesmuintroverts
Autors: Platforma "Latvijas literatūra"
Komanda: Una Rozenbauma (radošā direktore, koncepcija), Anete Konste (teksti), Reinis Pētersons (ilustrācijas), Aija Baumane (dizains), Toms Harjo (foto)
Klients: Platforma "Latvijas literatūra".

Mobilā lietotne “Asya” pārdomātām sarunām
Autors: “Graftik”
Komanda: Markus Rožkalns (radošais direktors), Raitis Supe (grafiskais dizainers), Gunvaldis Urtāns (mākslinieks)
Klients: SIA “Asya”.

Atvērtā pirmkoda elektroauto platforma “Woodpecker”
Autors: Rihards Gailums
Klients: “PILOT Automotive Labs”.

Scenogrāfija “Abas Malas”
Autors: Didzis Jaunzems
Komanda: Roberts Rubīns, Juris Jonelis (režija), Māris Kalve (multimediji), Normunds Bļasāns (gaismas), Arnis Vatašs (uzbūve)
Klients: Latvijas Nacionālais kultūras centrs.

Spēle “DigiSafe.lv”
Autors: “WRONG Digital”
Komanda: Sabīne Zvirbule (projekta vadība), Oskars Cirsis (radošais direktors), Artūrs Hmeļovs (WEB dizains), Raitis Kalniņš (3D dizains), Rihards Grāvis (programmēšana), Dārta Apsīte (copywrite)
Klients: Eiropas Komisijas pārstāvniecība Rīgā.

Grāmatžurnāls “Benji Knewman”
Autors: Agnese Kleina (izdevēja un galvenā redaktore), Madara Krieviņa (art director), Una Grants (makets)
Klients: SIA “Whimsical Agnesiga”.

Latvijas Nacionālās bibliotēkas sarīkojumu afišas
Autors: Latvijas Nacionālā bibliotēka
Komanda: Una Grants, Anete Krūmiņa, Tatjana Raičiņeca (dizaineres)
Klients: Latvijas Nacionālā bibliotēka.

Solārā automašīnu uzlādes stacija
Autors: “MDT Baltic”
Klients: “MDT AG”.

Apģērbu kolekcija "Izvairīties no neesošā"
Autors: Dita Enikova.

Fonda “Viegli” zīmola dizains
Autors: “Overpriced”
Komanda: Rūta Jumīte (dizainere), Aigars Mamis (dizainers), Evija Krištopane (radošā direktore)
Klients: Fonds “Viegli”.

“Latvijas Dizaina gada balvas 2019” starptautiskajā žūrijā strādāja seši dizaina nozares eksperti: Viktorijas un Alberta muzeja (Victoria and Albert Museum) Dizaina, arhitektūras un digitālās mākslas nodaļas vadītājs, kā arī 2018. gada Londonas dizaina biennāles radošais direktors Kristofers Tērners (Cristopher Turner, Londona, Lielbritānija), dizainere un zīmola “TALENTED” līdzīpašniece Indra Komarova (Rīga, Latvija), starpdisciplināras dizaina studijas "Dotdash" direktore ar vairāk nekā trīsdesmit gadu pieredzi dizainā Despina Makris (Despina Macris, Brisbona, Austrālija), LDGB pirmā gada uzvarētāju, uzņēmuma “Infogram” vadošais produktu dizainers Jānis Godiņš (Rīga, Latvija), dizaina biroja "Fjord" un "Accenture Interactive” Helsinku biroja dizaina nodaļas vadītājs un radošais direktors Daniels Bošs (Daniel Bosch, Helsinki, Somija) un Londonas Dizaina biennāles 2018 uzvarētājs, dizainers Artūrs Analts (Rīga, Latvija). 2. aprīlī ikvienam interesantam būs iespējams žūrijas pārstāvjus satikt klātienē, īpašā konferencē, kur tie uzstāsies ar publiskām prezentācijām un piedalīsies diskusijā.

No 8. maija līdz 1. augustam laukumā pie TC “Origo” būs skatāma lielformāta brīvdabas izstāde “Latvijas Dizaina gada balva 2019”, kurā varēs aplūkot 20 labākos Latvijas Dizaina gada balvas 2019 konkursam iesniegtos darbus, kuri iezīmē aktuālo situāciju Latvijas dizainā.

Latvijas Dizaina gada balva ir ikgadējs, nacionālas nozīmes apbalvojums dizainā, kura mērķis ir apzināt un popularizēt Latvijas dizaineru labākos sniegumus un veicināt nozares augstvērtīgu attīstību. Latvijas Dizaina gada balvas iniciators ir Latvijas Kultūras ministrija, organizē dizaina birojs H2E sadarbībā ar Latvijas Nacionālo mākslas muzeju un Latvijas Mākslas akadēmiju. Balvas lielais partneris ir viens no vadošajiem IT uzņēmumiem Latvijā un pasaulē Accenture. Latvijas Dizaina gada balvas atbalstītāji: Live Riga, Origo, Magnum NT, SkyNet, Neiburgs, Picture Agency, JCDecaux, Antalis, Arctic Paper, Valmiermuiža, Kalve Coffee Roastery, Image House, Trentini, Nīderlandes vēstniecība.

Informatīvie atbalstītāji: Žurnāls Deko, LSM, IR, Fold, Pastaiga, būvlaukums.lv, Arterritory.com.

Papildu informācija:
Gita Deniškāne
+371 29890433
gita@designaward.lv
www.dizainabalva.lv

@designaward_LV #LDGB19
facebook
instagram