Izziņoti kultūras un radošo industriju hakatona HackCreative: An Industry Transformed uzvarētāji

Hakatona HackCreative: An Industry Transformed uzvarētāji

No 1. līdz 3. maijam tiešsaistē norisinājās kultūras un radošo industriju nozares hakatons HackCreative: An Industry Transformed, kas pulcēja vairāk nekā 300 kultūras un radošo industriju pārstāvjus, un citus interesentus no 30 pasaules valstīm. Dalībnieki izstrādāja dažādus projektus, kas potenciāli varētu sniegt atbalstu nozares pārstāvjiem COVID-19 krīzes laikā. Hakatona laikā tika izstrādātas 26 idejas, taču trīs veiksmīgākie projekti savā starpā sadalīja naudas balvu fondu 10 000 eiro vērtībā, kuru nodrošināja Swedbank.

Fināla ceremoniju iespējams noskatīties šeit

Nedēļas nogalē tika aizvadīts tiešsaistes hakatons, kas pulcēja vairāk nekā 300 nozares pārstāvjus no 30 pasaules valstīm, kuri kopīgiem spēkiem veidoja projektus, kas potenciāli spētu atrisināt COVID-19 krīzes radītās problēmas, kas būtiski ietekmējusi kultūras un radošās nozares visā Eiropā. Kopumā 48 stundu ilgajā hakatonā tika piedāvātas 26 idejas. Hakatona noslēgumā ekspertu žūrija, kuras sastāvā bija Solvita Krese, Latvijas Laikmetīgā mākslas centra vadītāja, Dace Resele, Ziemeļu dimensijas Kultūras partnerības sekretariāta vadītāja, Uldis Zariņš, Valsts sekretāres vietnieks kultūrpolitikas jautājumos, Alekss Antolīno (Alex Antolino), uzņēmuma Typeform radošais direktors, un Sebastjens Toupijs (Sebastien Toupy) konferences The Next Web jaunuzņēmumu attiecību vadītājs, inovāciju un globālo notikumu eksperts, izvēlējās trīs veiksmīgākos projektus, kuri sīvā konkurencē uzrādīja vislabāko rezultātu.

1. vietu un naudas balvu 5000 eiro apmērā ieguva komanda BRAINFOOD, kuri izstrādāja platformu, kurā dažādi radošās industrijas pārstāvji un mākslinieki var nopelnīt papildus ienākumus, piedāvājot privātstundas un meistarklases.

Vairāk par ideju: ej.uz/BRAINFOOD

“Es domāju, ka šāda veida hakatoni ir lieliska pieredze neatkarīgi no tā, vai dalībnieki jau nāk ar konkrētu ideju, vai arī tā tiek izstrādāta īsajā laika posmā. Atvēlētais laika posms liek organizēti apkopot visas prasmes un koncentrēties, lai izmantotu ik brīdi. Mēs strādājām nelielā komandā, kuras sastāvā bija 4 cilvēki, un mums bija viegli gan komunicēt, gan paspēt iekļauties termiņā. Es ceru, ka arī citi cilvēki izmantos šāda veida pasākumus, lai papildinātu savas prasms,” stāsta komandas BRAINFOOD pārstāve Elvi Kustavus.

2. vietu un naudas balvu 3000 eiro apmērā turpmākai idejas izstrādei ieguva komanda #visitmuseum, kuri piedāvāja tiešsaistes reģistrācijas un biļešu iegādes instrumentu muzejiem, bibliotēkām un arhīviem, balstoties uz datubāzi www.kulturasdati.lv.
Vairāk par ideju: ej.uz/visitmuseum

3. vietu un sākuma kapitālu 2000 eiro apmērā turpmākai projekta realizācijai ieguva komanda Cosimo, kuri prezentēja iniciatīvu, kurā uzņēmējdarbību var apvienot ar radošumu, lai atbalstītu unikālus kultūras projektus, piemērojot nodokļu atvieglumu, kas darbojas kā ziedojums.

Vairāk par ideju: ej.uz/Cosimo

Tiešsaistes noslēguma ceremonijā tika pasniegtas arī īpašas specbalvas: 1000 eiro lielu naudas balvu no Northern Dimension Partnership on Culture (NDPC) turpmākai idejas izstrādei saņēma komanda LaikaForma, kuri izstrādāja digitālu platformu, kas aptver visplašāko Latvijas laikmetīgās mākslas arhīvu, izglītojošus materiālus un pārskatāmu kultūras mantojumu.

Vairāk par ideju: ej.uz/LaikaForma

Vēl vienu specbalvu pasniedza Make Room Global, kuri izvēlējās divas komandas, kuri ieguva pilnībā apmaksātu iespēju 2021. gada februārī apmeklēt un piedalīties Innovation Lab programmā, kas norisināsies Indijā. 5 cilvēkiem no katras komandas tiks dota iespēja doties zināšanu papildinošā ceļojumā. Innovation Lab programmas laikā, visiem dalībniekiem būs iespēja piedalīties projektā, kurā 3 labākas komandas savā starpā sadalīs 20 000 eiro naudas balvu, kas palīdzēs turpmākā ideju izstrādē. Make Room Global pasniegtās balvas ieguvēji ir 3. vietas ieguvēji Cosimo un komanda Business of Creativity, kuri izstrādāja izglītojošu tiešsaistes platformu, kurā radošās industrijas pārstāvjiem ir iespēja apgūt biznesa pamatus no citiem radošās nozares līderiem, kuri jau vada veiksmīgus uzņēmumus.
Vairāk par Business of Creativity ideju: ej.uz/BusinessofCreativity

Hakatona gaitā dalībniekiem bija iespējā sastrādāties ar 17 dažādiem mentoriem, kuri atbalstīja komandas, daloties ar savām zināšanām, pieredzi un ieteikumiem. Mentoru vidū bija tādi eksperti kā Līna Marta Sarma, datorzinātniece, hakatonu veterāne un kādreizējā kopstrādes telpas TechHub Riga vadītāja, Edgars Zvirgzdiņš, aģentūras Associates, Partners et Sons dibinātājs, zīmolvedības, produktu un grafiskā dizaina eksperts, Egita Poļanska, akseleratora Startup Wise Guys partnerattiecību vadītāja, Birgitta Persona (Birgitta Perssona), organizācijas Point of Value vadītāja & kultūras aģentūras Oliveartes direktore, un citi plaši pazīstami industrijas pārstāvji.

Naudas balvu fondu 10 000 eiro vērībā nodrošināja Swedbank. Swedbank ir ilgstošs daudzu inovatīvu ideju atbalstītājs, kas turpina uzsvērt sadarbības nozīmību un centienus no krīzes iznākt stiprākiem. Swedbank arī iepriekš ir atbalstījis tādus hakatonus kā HackForce un The Global Hack, kas pulcēja dalībniekus, lai kopīgiem spēkiem veidotu risinājumus, kas palīdzētu cīņā pret COVID-19 krīzi.

48 stundu tiešsaistes hakatonā tika aicināti piedalīties visi radošās sfēras darbinieki, pasākumu organizatori, kultūras nozares darbinieki, kā arī citu nozaru profesionāļi, kuri vēlējās veidot risinājumus, rosinot sadarbību starp dažādām nozarēm, un, veidojot ciešāku kontaktu ar auditoriju.

Radošo un kultūras industriju hakatonu organizē Ziemeļu dimensijas Kultūras partnerības Sekretariāts (Northern Dimension Partnership on Culture Secretariat) sadarbība ar Latvijas Laikmetīgās mākslas centru un Eiropas Neatkarīgo kultūras centru tīklu "Trans Europe Halles", un to atbalsta Latvijas Kultūras ministrija. Ziemeļu dimensijas Kultūras partnerība koncentrējas uz kultūras un radošo industriju darbības apstākļu uzlabošanu, sadarbības veicināšanu starp dažādiem finansējuma avotiem, darbības sektoriem un sadraudzības stiprināšanu starp projektu īpašniekiem, biznesa kopienām, publisko sektoru un starptautiskām institūcijām visā Ziemeļu dimensijas teritorijā. Vairāk informācija: www.ndpculture.org

Hakatonu Hackcreative: An Industry Transformed atbalsta Swedbank, Zviedrijas vēstniecība Latvijā, Ziemeļu Ministru padomes birojs Latvijā. Hakatona partneri ir FOLD, Loov Eesti, Latvian Literature un Workstreams.ai.