Kultūrizglītība Mūzika Vizuālā māksla
Hakatona plakāts

Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskola (LMMDV) pēc jauniešu iniciatīvas 24. un 25. janvārī rīkos mūzikas un mākslas simbiozes hakatonu, kura laikā tiks radīts multimediāls darbs, akcentējot mūzikas un mākslas sinerģiju.

Profesionālu mentoru vadībā 24 stundu laikā audzēkņiem būs iespēja īstenot savas radošās idejas un pārbaudīt savas radošās spējas. Jaunieši strādās trīs grupās. Katrā no grupām darbosies viens mūzikas un viens mākslas mentors, kā arī seši audzēkņi (trīs no mūzikas struktūrvienības un trīs no mākslas un dizaina struktūrvienības). Kā mentori līdzdarbosies LMMDV pedagogi – mūziķi Andris Buiķis, Ieva Pāne un Evilena Protektore, kā arī mākslinieki Kristians Brekte, Ēvalds Vanags un Bruno Birmanis.

Pasākumā paredzēts diennakts laikā nonākt pie galarezultāta, darbojoties un arī nakšņojot hakatona norises vietā LMMDV telpās. Visiem dalībniekiem būs pieejama moderna un atbilstoša tehnika idejas īstenošanai kameras, datori un programmatūra, kā arī skaņu ierakstu aprīkojums.

“Hakatona radošo procesu ikviens interesents tiešsaistē varēs vērot skolas sociālā tīkla Facebook un Instagram platformā, lai redzētu un saprastu, kā top unikāli multimediāli darbi. Ar šo mūzikas un mākslas simbiozes hakatonu vēlamies uzrunāt tos radošos un muzikālos jauniešus, kuri meklē iespējas apgūt kvalitatīvu mūzikas vai mākslas izglītību pēc pamatskolas absolvēšanas. Mūsu mērķis ir parādīt procesu, jo svarīgi, lai skatītājs vai klausītājs iepazīstas ar to, kā tiek radīts mākslas darbs,” ar hakatona ideju iepazīstina LMMDV mākslas struktūrvienības radošā direktore Iveta Heinacka.

Visi hakatona laikā radītie darbi tiks nodoti vērtēšanai LMMDV audzēkņiem, lai ar balsošanas palīdzību varētu noskaidrot uzvarētāju.

Vārds “hakatons” radies no angļu vārda “hacking”. Darba metode paredz īsā laikā, darbojoties komandā, apvienot cilvēkus ar līdzīgām interesēm, bet dažādām zināšanām un pieredzi. Tas ir labākais veids, kā sameklēt jaunus komandas biedrus un apvienot zināšanas, lai veidotu jaunu sadarbību arī ārpus hakatona. Profesionāli mentori nodrošina atbalstu, kā arī palīdz stiprināt prasmes sadarboties un strādāt komandā. Lai arī metode prasa daudz enerģijas un koncentrēšanos hakatona laikā, vēlāk iegūtās zināšanas un kontakti noder arī citu ideju attīstīšanai. Hakatons paredz 24 stundu laikā nonākt pie rezultāta.

 

Informāciju sagatavoja:
MIKC Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskola
www.lmmdv.edu.lv