Šī gada rudenī no 2. līdz 6. novembrim Rīgā, “Tallinnas ielas kvartālā” gaidāms jauns, daudzdimensionāls mūzikas industrijas pasākums - “RIGA MUSIC WEEK”. Tā ietvaros paredzētas vairākas sadaļas - festivāls un jauno izpildītāju un grupu skates, dziesmu rakstīšanas nometne “RIGaLIVE” industrijas konference, mūzikas tehnoloģiju izstāde un dažādi tīklošanās pasākumi.
“RIGA MUSIC WEEK” idejas autore un galvenais virzītājspēks Agnese Cimuška - Rekke uzsver: “RIGA MUSIC WEEK” ir būtiska iniciatīva, lai iezīmētu Latvijas mūziku starptautiskajā mūzikas kartē – kā līdzvērtīgu un konkurētspējīgu dalībnieku. Tā ļauj fokusēties uz nozares stiprajām pusēm, izcelt iespējas un risināt izaicinājumus. Šāds pasākums ne tikai stiprina mūzikas nozari, bet arī apliecina tās nozīmīgo lomu Latvijas kultūrā un ekonomikā. Ideja par “RIGA MUSIC WEEK” brieda ilgākā laika periodā, vērojot, kādu lomu šāda veida profesionālās tikšanās un industrijas platformas spēlē citās valstīs, kur tās jau gadiem ilgi kalpo par nozares attīstības un eksporta veicināšanas pamatu.”
“RIGA MUSIC WEEK” sāksies ar jau mūzikas sektorā gan Latvijā, gan Eiropā labi zināmo dziesmu rakstīšanas nometne “RIGaLIVE”. Tās norise paredzēta no 2. līdz 4. novembrim.
Savukārt konferences sadaļā “Riga Music Week” apvienos spēkus ar “Kompānija NA” organizēto forumu “Kultūra. Industrija. Tehnoloģija 2025” jeb “KIT’25” un piedāvās jaudīgu programmu ar runātājiem no tādiem starptautiskiem festivāliem un organizācijām kā “Glastonbury”, “Lollapalooza Berlin”, “Sziget”, “Nettwerk”, kā arī ar Latvijas radošo industriju pārstāvjiem no privātā un publiskā sektora.
Konferencē tiks apskatītas tādas tēmas kā mākslīgais intelekts mūzikā, sinhronizācijas iespējas jeb kā mūzika nonāk filmās, TV seriālos, spēlēs un reklāmās, straumēšanas platformu dziesmu saraksti un neatkarīgie kuratori, mūzikas industrijas finansējuma un atbalsta mehānismi un izaicinājumi, radio nozīme un kvotu noteikšana, mūzikas un pilsētvides attiecības un nakts dzīve, kultūras diplomātija un radošā ekonomika, iespējas nokļūt Eiropas festivālos, biļešu tirdzniecības tendences, kā arī citas nozīmīgas tēmas.
Uz “Riga Music Week x KIT’25” ieradīsies tādi Eiropas un pasaules mūzikas industrijas profesionāļi kā Līza Nasta (Lisa Nasta), Lielbritānija - leģendārā “Glastonbury” festivāla "Green Futures Field" tematiskās zonas mūzikas kuratore un producente; Marks Bona (Mark Bona) Ungārija - viena no Eiropas lielākā mūzikas un mākslas festivāla “Sziget” mūzikas kurators, Roberts Meijerinks (Robert Meijerink), Nīderlande - Eiropas vadošās mūzikas industrijas konferences - festivāla “Eurosonic Noorderslag” konferences un festivāla programmas vadītājs; Tomass Oljums (Toomas Olljum), Igaunija – "Made in Baltics" kompānijas vadītājs - pieredzējis Igaunijas mūzikas industrijas pārstāvis, Sebastians Krols (Sebastian Król), Vācija – mūzikas ierakstu kompānijas “Backseat PR”, platformas “Fanklub” un “Norden Festival” pārstāvis, u.c. Ar pilnu programmu, tostarp arī meistarklasēm var iepazīties pasākuma tīmekļvietnē – www.rigamusicweek.lv.
“KIT’25” piedāvās īpašu vieslekciju ar Eirovīzijas dziesmu konkursa tehnisko direktoru Olu Melzigu (Ola Melzig), kurš vadījis tehnisko producēšanu jau 16 Eirovīzijas dziesmu konkursos. Ola Melzigs ir viena no zināmākajām personībām mūzikas industrijas tehniskajā pasaulē, nodrošinot vērienīgākā TV šova skatuves, video un gaismu risinājumus. Viņa pieredze aptver gan Eirovīzijas, gan citus starptautiskus projektus, tostarp 2010. gada Sadraudzības spēļu atklāšanu Ņūdeli, Indijā un Eiropas spēļu noslēguma ceremoniju Baku, Azerbaidžanā 2015. gadā. Viņa producēšanas filozofijai un humora izjūtai viemnēr ir bijusi svarīga loma projektu realizācijā, tādējādi kļūstot par fenomenu. Ola Melzigs ir pazīstams ar inovatīviem un augstākās kvalitātes risinājumiem.
Pēc vieslekcijas sekos “KIT’25” organizēta paneļdiskusija “Kultūr’Piķis – Atbalsts, Atkarība vai Savienība?”. Diskusija ar pasākumu producentiem par naudas un kultūras attiecībām. Kā un kur tiek tērēta publiskā nauda? Privātā sektora manevri starp publisko un privāto finansējumu, lai gala rezultātā radītu kvalitatīvu kultūras produktu, kuru novērtē patērētājs, iegādājoties biļeti. Tiks aplūkoti izaicinājumi, kas rodas, kad pašvaldību rīkotiem bezmaksas pasākumiem un privātā sektora iniciatīvai jādzīvo līdzās. Kā arī tiks meklēti iespējami risinājumi sabalansētas kultūras vides veidošanai nākotnē. Diskusijā piedalīsies: Aija Auškāpa, “Prāta Vētras skaņu ierakstu kompānijas” vadītāja; Ģirts Majors, “Positivus Music” un “Positivus festivāla” vadītājs; Gints Putniņš, koncertaģentūras “L.Tips” vadītājs; Uldis Pabērzis, “Summer Sound” festivāla vadītājs un Edžus Arums, “Dziesma Dejo. Deja Skan” autors un producents.
“KIT’25” jeb “Kultūra. Industrija. Tehnoloģija.” ir radošo industriju forums, kas kalpo kā komunikācijas platforma Latvijas un ārvalstu profesionāļiem. Tas veicina domu apmaiņu, iedvesmo jaunas vīzijas un ļauj nozares pārstāvjiem dalīties pieredzē, lai stiprinātu profesionalitāti un vienotu nozares attīstības virzienu. Forumu radījusi “Kompānija NA”, apvienojot kultūras, industrijas un tehnoloģiju dimensijas kopīgā dialogā.
Savukārt “RIGA MUSIC WEEK” mūzikas festivāla sadaļā būs mūzikas izpildītāju un grupu skates. 5. un 6. novembrī piedāvās vairāk nekā 40 māksliniekus no Latvijas, Baltijas, Eiropas un pasaules, pārstāvot dažādus mūzikas žanrus. Festivālā paredzēti arī jau atpazīstami vārdi, savukārt jauno mūzikas izpildītāju un grupu skatēm būs kuratoru veikta atlase.
“RIGA MUSIC WEEK” tiek organizēts sadarbībā ar „Latvijas Mūzikas attīstības biedrība/ Latvijas Mūzikas eksports” un “Kompānija NA”, atbalsta – Rīgas Dome, “Biļešu Serviss”, “LaIPA” un “AKKA/LAA”, Kultūras ministrija.