Dizains Radošās industrijas
Amatas spoguļu namiņš
“Spoguļnamiņš” virs Amatas upes saņēma augsto zelta apbalvojumu kategorijā “Brand Engagement Event” jeb “Zīmola iesaistīšanas pasākums”

Radošā apvienība “Skudras Metropole” - gūst atzinību, saņemot zeltu, sudrabu, kā arī Grand Prix bronzu pasākumu rīkotāju konkursā “Eventex Awards 2021”, kurā tiek apbalvoti labākie izklaides un kultūras pasākumi no visas pasaules - informē Radošās apvienības “Skudras Metropole” vadītāja un radošā direktore Gundega Skudriņa.

“Eventex Awards 2021” festivāls un konkurss notiek jau 11. gadu. 2009. gadā tika dibināts “Eventex Awards”, lai atzīmētu radošumu, inovācijas un efektivitāti nozarē. Tā ir visaugstāk novērtētā atzinība pasākumu un mārketinga pasaulē, kas ir patiess izcilības simbols. Konkursam tika iesniegti 561 pieteikumi no 37 valstīm. Starp finālistiem un balvu saņēmējiem tādi zīmoli, kā Mercedes Benz, Rolls-Royce, Samsung, FIFA World Cup, YouTube, SAP, Pernod Ricard, Puma, PayPal, IBM, Google, BBC un daudzi citi.

“Tas ir milzīgs gods būt novērtētiem un atzītiem pasaules līmenī savā jomā. Daudzi atpazīstamie pasaules zīmoli rada projektus ar budžetiem, kas mērāmi miljonos, taču mēs spējam ar tiem konkurēt, jo mūsu kapitāls ir radošums un inovācijas. Latvijā ir fantastiski talantīgi cilvēki, ar kuriem strādājām vienā komandā. Es ikkatram pateicos par viņu zināšanām, degsmi, dulno garu un tieksmi pilnveidoties. Pateicoties tam, mēs esam spējīgi iznest Latvijas vārdu ārpus robežām un dāvāt Latvijai jaunus nebijušu formātu pasākumus, kas dāvā jaunu pieredzi apmeklētājiem” atzīst Skudras Metropole vadītāja un radošā direktore Gundega Skudriņa.

 

“Spoguļnamiņš” virs Amatas upes.

Radošā apvienība “Skudras metropole” kopā ar dizaina risinājumu uzņēmumu “Don’t Panic”, sadarbībā ar kafijas zīmolu “Paulig” un Amatas novada pašvaldību radīja jaunu, nekur pasaulē neredzētu, projektu levitējošu “Spoguļnamiņu” virs upes. Namiņš, ar pults palīdzību, pārvietojas pa trosēm. Katru dienu ik pa stundai, četri cilvēki varēja piedalīties “Paulig” kafijas rituālā, kuru apmeklētāji paši veica ar instrukcijas palīdzību, kā arī minēja spēli par apkārtnes mežiem un novadu, lai tiktu pie šifrēta koda un atslēgtu lādīti ar ēdamiem akmeņiem.

“Spoguļnamiņā” pa nakti interesenti varēja izbaudīt nebijušu nepieradinātas nakts piedzīvojumu. Guļot virs upes, klausīties vēju skaņās, putnu dziesmās, upes krāču čalošanā, zvēru dipoņā, kuri naktīs šķērsoja upi vai raudzīties zvaigžņotā debess jumā. Romantikas cienītājiem tika atskaņotas mīļākās dziesmas vai dota iespēja spēlēt erotisku spēli.

Projekts dāvāja tūkstošiem cilvēku neaizmirstamu pieredzi, meditatīvu mirkli virs upes, jaunu pieredzi modernas kafijas pagatavošanā, jaunas zināšanas par apkārtējo novadu un izcilām personībām, veicināja tūrisma pieplūdumu attiecīgajam reģionam.

Izcila ideja par vienkāršu, mazu, unikālu kafijas namiņu dabā, nesa starptautisku atpazīstamību gan zīmolam, gan Latvijai, jo par projektu rakstīja neskaitāmu valstu mediji un starptautiskā ziņu aģentūra Reuters. Par “Spoguļnamiņu” uzzināja gan Indonēzijā, Polijā, Portugālē, Amerikā, Vācijā, Anglijā, gan daudzviet citur pasaulē.

Tieši šobrīd noris darbs pie “Spoguļnamiņa” jaunās sērijas, kuru sauks “Spoguļnamiņš - Peldošā sala”. Tas šovasar atradīsies kādā no Kurzemes puses ezeriem.

“Spoguļnamiņš” virs Amatas upes saņēma augsto ZELTA apbalvojumu kategorijā “Brand Engagement Event” jeb “Zīmola iesaistīšanas pasākums”.

“Teātris pa telefonu”.

Unikāls, eksperimentāls piedzīvojums - vienas dienas audiāls teātris, radīts ārkārtējās situācijas apstākļos, sadarbībā ar “Tele2”. Piecu aktieru zvani klausītājiem, kuri paši kļūst par daļu no notikuma.

Projekta mērķis bija parādīt, ka pasākumi un kultūra var sasniegt savu auditoriju jebkādā veidā. Ierastas norises iespējams transformēt jaunās formās un dāvāt jaunu pieredzi. Ikvienam bija iespēja izbaudīt notikumu, satikties audiāli viens pret viens ar iemīļotiem aktieriem, pat neatrodoties savā valstī. Norādīt vērtības, par prasmi klausīties un sadzirdēt. 

Nevis dažu stundu ierasta izrāde, bet gan veselas dienas piedzīvojums. Īpaši ekskluzīva sajūta. Personisks zvans no populāriem aktieriem, kas sniedza jaunu pieredzi gan klausītājiem, gan pašiem aktieriem. Performances laikā klausītāji, pirms aktieru zvaniem, saņēma SMS ar uzdevumiem, tādējādi pašiem kļūstot par notikuma dalībniekiem.

Visas scenogrāfijas funkcijas veica paši klausītāji, izpildot SMS dotos uzdevumus. Piemēram – izslēgt gaismu, atvērt logus, lai dzirdētu trokšņus, likt mūziku, atgriezt ūdens krānus, paskatīties spogulī utt. Tādējādi klausītāji kļūst par daļu no notikuma un identificējas ar stāstu varoņiem.

Projektā piedalījās aktrises Jana Herbsta, Esmeralda Ermale, Samira Adgezalova-Abidi, un aktieri Pāvels Griškovs, Maksims Busels, Jurģis Spulenieks.

“Teātris pa telefonu” ieguva augsto SUDRABA apbalvojumu kategorijā “Virtual Event” jeb “Virtuāls pasākums”, kā arī GRAND PRIX BRONZU kategorijā “Best Virtual Events & Experieneces” jeb “Labākais virtuālais pasākums & pieredze”.

 

Preses relīzi sagatavoja:
Gita Pastora