Kultūrizglītība
LKA vizuālais materiāls

2024. gada maija otrdienu un ceturtdienu pēcpusdienās Latvijas Kultūras akadēmijas (LKA) Spotify raidierakstu platformā #LKArunā klausītājiem būs iespēja dzirdēt maģistra studiju “Kultūras un mākslas pārvaldība” 1. kursa studentu veidotu tematisko sadaļu “Mārketings kā mākslas notikums”. Piecās epizodes studenti pievērsīsies tādām tēmām kā filmas nosaukuma izvēle kā efektīvs mārketinga rīks, mārketings starp mākslu un zinātni, raidierakstu nozīme kultūras nozarē,  emocijas un to vadība kultūras pasākumos un mārketinga izglītojošās funkcijas. Uz sarunām tiks aicināti kultūras nozares profesionāļi, lai kopā ar studentiem vērtētu un pārvērtētu mārketinga lomu mūsdienās. Pirmā epizode būs dzirdama jau 9. maijā plkst. 14.00, raidieraksts klausāms: ej.uz/LKAruna.

Pirmajā epizodē “TĀ FILMA – kāds ir veiksmīgs filmas nosaukums?” (9.05.) Agneta Liepiņa un Līva Vernere vērtēs filmas nosaukuma izvēli kā efektīvu mārketinga rīku. Vai filmas nosaukuma izvēle ir būtiska, kā tā ietekmē filmas skatījuma rādītājus un kādi aspekti jāņem vērā, lai izvēlētos veiksmīgu filmas nosaukumu? Epizodē studentes ne tikai apskatīs kāda Rīgas kinoteātra aktuālo repertuāru, bet arī aicinās sarunā ar viedokli dalīties RIGA IFF FORUM un filmu izplatīšanas departamenta vadītāju, kinoteātra “Kino Bize” bērnu un jauniešu programmas vadītāju Paulu Bērziņu, kā arī pārbaudīs mākslīgā intelekta spējas saistībā ar filmu nosaukumu izvēli.

Epizodes “Mārketings – māksla vai zinātne? Saruna ar Robertu Flaicu” (14.05.) veidotājas Anna Margrieta Legzdiņa un Konstance Saltupe pievērsīsies daudzu pētnieku uzmanības centrā esošajam jautājumam – mārketings ir māksla vai zinātne, vai tomēr abi? Lai rastu atbildi uz šo jautājumu, studentes uz interviju ir uzaicinājušas viesi – pianistu un komponistu Robertu Flaicu (Robert Fleitz). Intervijas laikā R.Flaics dalīses savā kā mākslinieka pieredzē par satura radīšanu, atpazīstamības veicināšanu, datu analīzi, biežāk lietotajiem mārketinga instrumentiem un kanāliem, līdzšinējām sadarbībām, kā arī sniegs praktiskus padomus citiem māksliniekiem. Vairāk informācijas par R.Flaicu, viņa gaidāmajiem koncertiem mājaslapā: https://www.robertfleitz.com/bio, kā arī sociālajos medijos Instagram (@rfleitz), YouTube (@robertfleitz5651). Epizode angļu valodā!

Trešajā epizodē “Cik kultūrizdevīgs ir raidieraksts?” (16.05.) Rita Broka, Jete Anna Puriņa un Elza Strazdiņa vērtēs raidierakstu nozīmi kultūras nozarē, uzdodot jautājumu, cik kultūrizdevīgs ir raidieraksts? Vai un kā raidierakstu ekosistēmā iekļaujas laikmetīgā deja, mūzika un vizuālā māksla? Kādi faktori ir uzskatāmi par šķēršļiem un kādi – par ieguvumiem? Vai ar raidierakstu ir iespējams sasniegt jaunu auditoriju vai uzrunāt jau esošo? Vai raidieraksts var būt izglītojošs un kādam ir jābūt tā saturam, lai tas būtu pieejams dažādam interesentu lokam?

Epizodē “Tiešā runa ar haizivi” (21.05.) Madara Brikmane un Krista Kleina uz sarunu ir aicinājušas vienu no Latvijas vadošajiem kultūras pasākumu producentiem – Mārci Gulbi. Sarunas fokusā būs emociju nozīme un vadība kultūras pasākumos, izceļot trīs galvenās tēmas: emociju loma pasākumu mākslinieciskajā noformējumā, profesionālās kritikas nozīme, apmeklējot pasākumus, kā arī emociju vadība pasākumu tehniskajā nodrošinājumā. Kāpēc emocijas ir tik svarīgas kultūras pasākumos un kā tās var vadīt, lai radītu atmiņā paliekošu pieredzi?

Noslēdzošajā epizodē “Mārketings, kas izglīto” (23.05.) Anastasija Konkina, Ināra Fjodorova un Paula Silava pievērsīsies mārketinga pievienotajai vērtībai – spējai raisīt diskusijas un ietekmēt sabiedrības viedokļus. Mēģinot rast atbildi uz jautājumu, kā mārketings var izglītot un dezinformēt auditoriju, pēc palīdzības vēršoties pie LKA studentu labākajiem draugiem – mediju un kultūras teorijām. Klausītājiem būs iespēja uzzināt, kā un cik veiksmīgi šīs teorijas un domas atspoguļojas realitātē, pasaules un Latvijas kultūras mārketinga kontekstā.

LKA raidieraksts #LKArunā ir platforma studentiem, jaunajiem pētniekiem un māksliniekiem aktuālu tēmu prezentēšanai, formālām un neformālām sarunām, kā arī radošiem eksperimentiem un jaunrades tapšanai tiešsaistē. Raidieraksta tematiskā sadaļa tapusi studiju kursa “Kultūras un digitālais mārketings” ietvaros.

 

Papildu informācija:
Aija Lūse,
Komunikācijas departamenta vadītāja 

Latvijas Kultūras akadēmija
+371 67114807, +371 29107218

www.lka.edu.lv 
instagram.com/lkakademija/
facebook.com/LKAkademija